Μέρος
πρώτο: η αισθητική αγωγή ως φιλοσοφική – κοινωνικό – παιδαγωγική έννοια
Αισθητική: έννοια και
αντικείμενο. Κοινωνιολογική και ψυχολογική θεώρηση της τέχνης και της
αισθητικής. Σχέση παιδαγωγικής και αισθητικής.
Έννοια, σκοπός και
περιεχόμενο της αισθητικής αγωγής.
Ιστορική εξέλιξη της
αισθητικής αγωγής.
Από της αγωγή της
τέχνης στην αισθητική αγωγή.
Αισθητική αγωγή και ψυχολογία του παιδιού. Τέχνη και παιχνίδι.
Η αισθητική αγωγή ως ψυχοθεραπευτικό μέσο.
Η τέχνη – το παιδί – ο έφηβος.
Κεφάλαιο ΙV, αισθητική αγωγή και σχολείο
Το έργο τέχνης ως
παιδαγωγικό μέσο για τη διαμόρφωση του σύγχρονου ατόμου.
Συνθήκες πραγμάτωσης
της αισθητικής παιδείας στο σύγχρονο σχολείο.
Η αισθητική αγωγή στο
σχολείο.
Μέρος
δεύτερο: τομείς της αισθητικής αγωγής
Ο παιδευτικός ρόλος
του θεάτρου.
Παιδικό θέατρο ή
θέατρο για παιδιά.
Θεατρικό παιχνίδι.
Ο εμψυχωτής ή ο
δάσκαλος – εμψυχωτής.
Σχολικές θεατρικές
παραστάσεις.
Κουκλοθέατρο.
Είδη κουκλοθέατρου.
Οι κούκλες του
κουκλοθέατρου.
Μουσικοκινητική
αγωγή.
“Αγωγή της κινητικότητας”.
Ρυθμική αγωγή. Χορός.
Μουσική αγωγή.
Μουσικές
δραστηριότητες και σχολείο.
Κεφάλαιο ΙV, πλαστικές τέχνες
Πλαστικές τέχνες.
Σχέδιο. Πλαστική –
γλυπτική.
Κεφάλαιο V, κολλάζ
Κολλάζ. Επίπεδο
κολλάζ.
Ανάγλυφο κολλάζ.
Κεφάλαιο VΙ, λογοτεχνία
Η
λογοτεχνία τομέας της αισθητικής αγωγής.
Παιδική
λογοτεχνία.
Μορφές
της παιδικής λογοτεχνίας.
Λογοτεχνία
και σχολείο.
Εικονογράφηση
και παιδικό βιβλίο.
Κεφάλαιο VΙΙ, μουσειακή αγωγή
Το μουσείο παράγοντας
ανάπτυξης της αισθητικής και καλλιτεχνικής αγωγής.
Η τέχνη στο μουσείο.
Εμψύχωση και
εμψυχωτές.
Αγωγή και μουσείο.
Επίλογος.
Βιβλιογραφία.